Passa al contingut principal

AULA D'ART P3

LA PREHISTÒRIA
Per començar aquest treball d’art, situarem als infants en un entorn el més natural posible, volem que intervinguin el contacte amb aquest entorn alhora que treballem amb el cos, els sentints, l’expressió no verbal, per finalment, arribar al treball artístic i visual.
Com si fós un conte, anem explicant com era el planeta i els èssers humans durant l’època de la prehistòria.. “Abans que nosaltres visquèsim aquí, van viure uns homes i dones que eren els prehistòrics. No tenien cases, ni roba, ni joguets, ni pintures ni papers.. es comunicaven amb sorolls, perquè encara no parlàven..
Vivien en coves, es vestien amb pells d’animals, i els nens i nenes jugaven amb pedres, amb bastons i amb terra..
Nosaltres avui farem de prehistòrics i jugarem amb la sorra del sorral…




-          Ens podem intentar comunicar amb sons guturals, mouren’s a estones saltant, a estones arrossegons, a estones amb dos cames, gatejant com si entrèssim en una cova.. Així ens apropem des de les aules al sorral. Els convidem a donar ordres com: “veniu”, “pareu”, “escolteu”, etc. sense parlar, només amb gestos.
-          Quan som al sorral toquem i manipulem la sorra, intentem fer dibuixos amb els dits, construir muntanyes amb les dos mans, fer  ous i boles, etc. Juguem lliurement i finalment ens agafem sorra dins unes safates fondes per poder-ne tenir també a dins de l’aula d’art.



Un dia un núvol gegant va travessar el cel i es va sentir un llamp, de sobte va començar a ploure.. Llavors els nens prehistòrics que jugaven van veure que amb la sorra molla podien fer altres jocs com forats, dibuixos, construccions, etc…



-          Mullem un tros del sorral amb una regadora que han omplert els “núvols” (regadores)..
-          Juguem lliurement al sorral, comparem la sorra seca i la sorra molla, mirem com és més fácil construir i jugar amb una més que amb l’altra, etc.
No volien deixar de jugar, però els van cridar i abans de marxar van amagar algún tressor a la terra.



-          Fem forats grans i amaguem els tresors dels prehistòrics.. (pals, pedres, fulles.. fins i tot podem introduïr alguna pala per buscar-la al dia següent).



A partir d’aquesta explicació vivenciada, anem duent materials naturals a l’Aula d’Art i anem experimentant amb ells per a que juguin lliurement els infants que ho desitgin.

Decorem un armari i l’Aula d’Art com si fós una cova i guardem tots els nostres tressors a dins.




  
   
Sorra del pati, fang i aigua..





Fang


Pals i pedres




Sorra

Fulles




Pedres







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA HAN ARRIBAT LES ESPERADES COLÒNIES!

ESTEM GAUDINT MOLT DE LA NOSTRA ESTADA A SANTA MARIA DE MEIÀ! DURANT EL DIA, HEM FET TOT TIPUS D'ACTIVITATS PER PODER AJUDAR ALS FOLLETS I LES FADES A TROBAR ELS INGREDIENTS NECESSARIS PER FER UNA POCIÓ MÀGICA. PRIMER HEM ENTRENAT ELS NOSTRES SENTITS I, DESPRÉS, DURANT LA CAMINADA PELS VOLTANTS DEL POBLE HEM POGUT RECOLLIR TOT D'ELEMENTS NATURALS PER ELABORAR EL BEURATGE MÀGIC! ENS HO ESTEM PASSANT D'ALLÒ MÉS BÉ!     

COLÒNIES CICLE INICIAL 24-25

 JA HEM ARRIBAT, JA ESTEM AQUÍ!! ELS INFANTS DE CICLE INICIAL JA ESTEM GAUDINT DE LES COLÒNIES.  EL VIATGE HA ANAT MOLT BÉ, ENS HAN FET UNA FANTÀSTICA REBUDA I HEM JUGAT UNA ESTONA. HEM DINAT TOTS PLEGATS. ESTEM MOLT IL·LUSIONADES I IL·LUSIONATS!! A LA TARDA HEM FET MOLTS JOCS I HEM RIGUT MOLT. I A LA NIT... HEM ANAT A LA RECERCA DEL FANALET! A DORMIR... I LA NIT HA PASSAT VOLANT. AVUI DIVENDRES, SEGON DIA DE COLÒNIES, ENS HEM AIXECAT AMB MOLTES GANES DE CONTINUAR PASSANT-NOS-HO BÉ. CONTINUA LA FESTA! A CONTINUACIÓ PODEU VEURE ALGUNES IMATGES SI FEU CLIC A LA FOTO DE SOTA (S'ANIRAN AFEGINT FOTOS AL LLARG DEL DIA).

VISITA DE L'ESQUITX A INFANTIL!

 AQUESTA SETMANA HEM REBUT LA VISITA DE LA NOSTRA MASCOTA PER LES AULES D'INFANTIL. ENS HA AGRADAT MOLT PODER COMPARTIR AMB ELL AQUESTS MOMENTS i ELS INFANTS D'I3 L'HAN CONEGUT! PODEU VEURE LES FOTOS AQUÍ ...