LA PREHISTÒRIA
Per començar aquest treball d’art, situarem als infants en
un entorn el més natural posible, volem que intervinguin el contacte amb aquest
entorn alhora que treballem amb el cos, els sentints, l’expressió no verbal,
per finalment, arribar al treball artístic i visual.
Com si fós un conte, anem explicant com era el planeta i els
èssers humans durant l’època de la prehistòria.. “Abans que nosaltres visquèsim
aquí, van viure uns homes i dones que eren els prehistòrics. No tenien cases,
ni roba, ni joguets, ni pintures ni papers.. es comunicaven amb sorolls, perquè
encara no parlàven..
Vivien en coves, es vestien amb pells d’animals, i els nens
i nenes jugaven amb pedres, amb bastons i amb terra..
Nosaltres avui farem de prehistòrics i jugarem amb la sorra del sorral…
-
Ens podem intentar comunicar amb sons guturals,
mouren’s a estones saltant, a estones arrossegons, a estones amb dos cames,
gatejant com si entrèssim en una cova.. Així ens apropem des de les aules al
sorral. Els convidem a donar ordres com: “veniu”, “pareu”, “escolteu”, etc.
sense parlar, només amb gestos.
-
Quan som al sorral toquem i manipulem la sorra,
intentem fer dibuixos amb els dits, construir muntanyes amb les dos mans, fer ous i boles, etc. Juguem lliurement i
finalment ens agafem sorra dins unes safates fondes per poder-ne tenir també a
dins de l’aula d’art.
Un dia un
núvol gegant va travessar el cel i es va sentir un llamp, de sobte va començar
a ploure.. Llavors
els nens prehistòrics que jugaven van veure que amb la sorra molla podien fer altres
jocs com forats, dibuixos, construccions, etc…
-
Mullem un tros del sorral amb una regadora que
han omplert els “núvols” (regadores)..
-
Juguem lliurement al sorral, comparem la sorra
seca i la sorra molla, mirem com és més fácil construir i jugar amb una més que
amb l’altra, etc.
No volien deixar de
jugar, però els van cridar i abans de marxar van amagar algún tressor a la
terra.
-
Fem
forats grans i amaguem els tresors dels prehistòrics.. (pals, pedres,
fulles.. fins i tot podem introduïr alguna pala per buscar-la al dia següent).
A partir d’aquesta explicació
vivenciada, anem duent materials naturals a l’Aula d’Art i anem experimentant amb ells per a que juguin
lliurement els infants que ho desitgin.
Decorem un armari i l’Aula d’Art com si fós una
cova i guardem tots els nostres tressors a dins.
Sorra del pati, fang
i aigua..
Fang
Pals i pedres
Sorra
Pedres
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada