Passa al contingut principal

AULA D'ART P3

LA PREHISTÒRIA
Per començar aquest treball d’art, situarem als infants en un entorn el més natural posible, volem que intervinguin el contacte amb aquest entorn alhora que treballem amb el cos, els sentints, l’expressió no verbal, per finalment, arribar al treball artístic i visual.
Com si fós un conte, anem explicant com era el planeta i els èssers humans durant l’època de la prehistòria.. “Abans que nosaltres visquèsim aquí, van viure uns homes i dones que eren els prehistòrics. No tenien cases, ni roba, ni joguets, ni pintures ni papers.. es comunicaven amb sorolls, perquè encara no parlàven..
Vivien en coves, es vestien amb pells d’animals, i els nens i nenes jugaven amb pedres, amb bastons i amb terra..
Nosaltres avui farem de prehistòrics i jugarem amb la sorra del sorral…




-          Ens podem intentar comunicar amb sons guturals, mouren’s a estones saltant, a estones arrossegons, a estones amb dos cames, gatejant com si entrèssim en una cova.. Així ens apropem des de les aules al sorral. Els convidem a donar ordres com: “veniu”, “pareu”, “escolteu”, etc. sense parlar, només amb gestos.
-          Quan som al sorral toquem i manipulem la sorra, intentem fer dibuixos amb els dits, construir muntanyes amb les dos mans, fer  ous i boles, etc. Juguem lliurement i finalment ens agafem sorra dins unes safates fondes per poder-ne tenir també a dins de l’aula d’art.



Un dia un núvol gegant va travessar el cel i es va sentir un llamp, de sobte va començar a ploure.. Llavors els nens prehistòrics que jugaven van veure que amb la sorra molla podien fer altres jocs com forats, dibuixos, construccions, etc…



-          Mullem un tros del sorral amb una regadora que han omplert els “núvols” (regadores)..
-          Juguem lliurement al sorral, comparem la sorra seca i la sorra molla, mirem com és més fácil construir i jugar amb una més que amb l’altra, etc.
No volien deixar de jugar, però els van cridar i abans de marxar van amagar algún tressor a la terra.



-          Fem forats grans i amaguem els tresors dels prehistòrics.. (pals, pedres, fulles.. fins i tot podem introduïr alguna pala per buscar-la al dia següent).



A partir d’aquesta explicació vivenciada, anem duent materials naturals a l’Aula d’Art i anem experimentant amb ells per a que juguin lliurement els infants que ho desitgin.

Decorem un armari i l’Aula d’Art com si fós una cova i guardem tots els nostres tressors a dins.




  
   
Sorra del pati, fang i aigua..





Fang


Pals i pedres




Sorra

Fulles




Pedres







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COLÒNIES CICLE INICIAL

Els nens i les nenes de Cicle Inicial hem anat a la casa de colònies de Tamarit. Hem fet activitats relacionades amb el món pirata i hem gaudit de la platja. Ens ho estem passant genial! A continuació teniu un recull de fotos ben boniques.

CLASSE DE LES TORTUGUES

A LA CLASSE DE LES TORTUGUES, EL DIVENDRES 20 DE GENER, VA COMENÇAR PLE DE SORPRESES. LA PRIMERA VA SER LA VISITA DE LA COCÓ, LA TORTUGA DE LA MARIA. TOT I QUE FEIA DIES QUE ESTAVA AMAGADA DINS LA CLOSCA, VA ESTAR LA MAR D’EIXERIDA DURANT TOT EL DIA. QUINA EMOCIÓ!! L’HEM POGUT OBSERVAR DE BEN A PROP. HEM VIST ON VIU, COM ÉS, COM ES DESPLAÇA I DE QUÈ S’ALIMENTA. LA COCÓ ÉS UNA TORTUGA D’AIGUA. A MÉS A MÉS APROFITANT QUE LA CLASSE DELS GATS I LES GATES TENIEN LA VISITA D’UNA VETERINÀRIA (LA DOCTORA D’ANIMALS) VAM APROFITAR I LI VAM PREPARAR UNA ENTREVISTA AMB MOLTÍSSIMES PREGUNTES SOBRE LA CURA I LA SALUT DE LES TORTUGUES. LA BET ENS LES VA RESPONDRE TOTES DETALLADAMENT I TAMBÉ ENS VA EXPLICAR QUE TENIR UNA MASCOTA NO ÉS COM TENIR UNA JOGUINA. ENS VA DONAR CONSELLS PER APRENDRE A RESPONSABILITZAR-NOS DE LES NOSTRES MASCOTES. ELLA VA VENIR ACOMPANYADA D'UNA GOSSA MOLT DÒCIL, LA LOLA I LA SEVA TORTUGA MAX, QUE NO VA SORTIR DE LA CLOSCA EN CAP MOMENT. ERA MOLT MÉS GROSSA QUE LA COCÓ, AI